tisdag 1 mars 2011

Om jag hade pengar

Skulle jag definitivt bli guldmedlem i Örebro vinsällskap och få tillgång till vincontorets mysiga källarlokal. Tänk om man kunde lagra sina viner där och bjuda in sina vänner, eller ordna konferenser i denna miljö!

Vincontoret finns inte bara i Örebro. Även i Kalmar och i ytterligare 14 städer i Sverige. Ja, hur som helst så har jag i alla fall mejlat Eva Knutsson och frågat om en bokning i april där vi är ett gäng som vill ha vin- och ostprovning. Osten kommer vi att beställa från Åsbergets Gårdsmejeri i Jämtland.


Illustration: Karin Wilkensson. http://www.jela-design.se/

Men, det är långt till april… så nu i helgen kommer jag att ordna en ”tantfest”. Min bästa väninna och jag har länge pratat om att ha knytis med bara desserter. Fast det är ju gott med förrätter också. Kanske snittar. Ja, så får det bli. Vi hoppar över huvudrätten!

Jag väljer denna förrätt;
Varma snittar med getost och honung
8 snittar
4 skivor ljust formbröd
100 g getost
100 g färskost
2 msk flytande honung
Så här lagar du Varma snittar med getost och honung
Blanda getost, färskost och honung till en röra. Fördela på fyra skivor bröd och skär i trianglar. Kan förvaras i kylen tills gästerna kommer. Rosta i ugn på 200 grader i 5 - 10 minuter eller tills de har fått färg.

http://receptfavoriter.se/recept/varma-snittar-med-getost-och-honung.html