torsdag 24 mars 2011

Äggstra Allt i Påsk

Bara fyra veckor kvar till påsk. I år tänkte jag förbereda påsken äggstra mycket med mat, godis och dryck. Såg att Chateau Grand Cru mässan med vin, ost, choklad och delikatesser kommer att vara på Örebro Slott den 1-2 April. Då måste man ju bara dit och kolla läget. Kanske kan man få några bra tips inför påsken 2011.

Glad Påsk!
 Illustration: Karin Wilkensson
http://www.jela-design.se/
Såg att Tasteline hade lagt ut recept på påskmat, påskgodis och påskpyssel för alla måsten på påskbordet. Tasteline kan man lita på för här hittar jag det mesta som måste finnas på mitt påskbord; ägg i alla dess former, sillinläggningar, laxrätter och det viktigaste av allt Janssons Frestelse.

Sen få jag INTE glömma att köpa påskägg till barnbarnen, men det blir inget godis i dem - tror jag - ska nog vara något nyttigare eller kanske något att leka med. Hmmm vi får se vad äggen kommer att innehålla.

Sen får jag INTE glömma bort att sommartiden börjar nu på söndag! Hur är det nu då? När man ställer fram trädgårdsmöblerna så ställer man fram klockan och tvärtom, eller hur...